.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افسردگی،بزرگترین مشکل جوانان امروز

به گفته رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، "اختلال افسردگی" با 3.1 درصد شایع‌ترین اختلال روانی نسل جدید است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، محمد تقی حسن‌زاده اختلالات روانی را شامل ترس مرضی، وسواس اجباری، افسردگی، اضطراب، خصومت، پرخاشگری، روان پریشی و شکایت جسمانی دانست که با 3.1 درصد، شایع‌ترین اختلال روانی نسل جدید به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به پژوهش بررسی وضعیت مشکلات روانی و موانع رشد و خودیابی نسل جوان گفت: براساس نتایح این پژوهش که دارای جامعه آماری 2472 جوان (606 دانش‌آموز پیش دانشگاهی و 1866 دانشجو) بود، 24 درصد به درجاتی از اختلالات روانی مبتلا بودند که افسردگی با 3.1 درصد شایع‌ترین اختلال روانی در جامعه آماری این پژوهش بود.
 
وی افزود: خصومت و پرخاشگری با 2.9 درصد، پارانویید (روان‌پریشی) با 2.7 درصد، وسواس اجباری با 2.4 درصد، اضطراب با 2 درصد، شکایت جسمانی با 2 درصد و حساسیت در روابط متقابل با 1.9 درصد دیگر نتایج این پژوهش هستند.
 
حسن‌زاده درباره اهداف انجام این پژوهش، عنوان کرد: این پژوهش با هدف و ضرورت بررسی میزان رشد و خودیابی جوانان، تعیین میزان شیوع اختلالات روانی جوانان و تعیین میزان شیوع مشکلات تحصیلی و شغلی از جمله اهداف انجام پژوهش بررسی وضعیت مشکلات روانی و موانع رشد و خودیابی نسل جوان است.
 
وی همچنین به دیگر نتایج به دست آمده از این پژوهش اشاره و اظهار کرد: میزان اختلالات روانی در بین جوانان دختر و پسر متفاوت است که در آن شکایت جسمانی، حساسیت در روابط متقابل، افسردگی، اضطراب، خصومت، ترس مرضی و تفکر روان‌پریشی در مردان بیشتر است. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.